RETUR & BYTE

RETUR

Har sadeln köpts via Sadel Deals webbshop har kunden rätt att prova sadeln under fjorton (14) dagar. Kunden har under denna period rätt att ångra köpet utan krav på betalning. Kunden måste meddela retur inom dessa 14 dagar och returnera sadeln inom 5 arbetsdagar efter utgången provperiod, dvs. 14 dagar.
Retur, vid köp av sadel online, ingår i fraktpriset av sadeln. Du får en returetikett med returfrakt bokad med leveransen av din sadel 

Retur vid köp av utrustning bekostas av kunden och köps enklast i webshopen.
Där fyller du i alla dina uppgifter, därefter kommer vi att boka en fraktsedel åt dig och sedan mejla dig en fraktsedel. Den klistrar du på ditt paket och lämnar in hos ditt närmsta DHL ombud.

När du har handlat via KLARNA så går du in i din app och markerar varan som "retur" då pausas ditt köp tills varan är returnerad hos oss.

ÖPPET KÖP

Sadlar: Du har 14 dagars öppet köp vid köp online från den dagen du mottagit din beställning

Övrig utrustning: Du har 14 dagars öppet köp vid köp online från den dagen du mottagit din beställning. Vill du byta till en annan storlek eller vara rekommenderar vi dig att lägga en ny beställning i vår webbshop.
OBS! Alla lappar ska sitta kvar på produkterna som returneras, är produkterna använda, inte i nyskick kommer eller saknar etiketter kommer inte returen att godkännas. Vi rekommenderar att returnera i samma förpackning som varan levererades i. 

EJ UTHÄMTADE PAKET

Har du ej hämtat ut ditt paket kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss. Vi erhåller oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350:- + den vanliga frakten på 89:-.